maandag 21 september 2015

Open dag

Afgelopen zaterdag was het dan zover de open dag. De dag waar Stien en ik zelf zo hard naar toe hebben gewerkt om alle voorbeelden voor de cursussen en workshops af te krijgen, de winkel te poetsen en de stoffen aan te vullen, al met al alles om er een gezellig dag van te maken.

Vrijdag de laatste voorbereidingen, laatste nieuwe stofjes snijden, aanbieding fat eight pakketjes maken en stoffen kiezen die in de uitverkoop mogen, cursus foldertjes uitprinten enz enz.
Tussendoor nog gezellig klanten helpen en vooral alles checken en dubbel checken. Hebben we alles gedaan en zijn we nu echt niets vergeten......Nee we geloven van niet.

In de namiddag is het tijd om de grote tent buiten op te zetten, met drie sterke mannen erbij ging dit natuurlijk geheel vlekkenloos. Vast wat inrichten met stoelen en tafels zodat we de volgende morgen alleen nog maar de finishing touch te hoeven doen.

En dan na een minder goede nachtrust sta ik al vroeg naast het bed en na een ontbijtje ga ik samen met Stien aan de slag om de tent gezellig aan te kleden met de mooie quilts van Lidewij Uiterwaal ( Sashiko) en de top van de afternoon delight van Cobie, zij heeft de BOM van afgelopen seizoen al helemaal klaar en mag op deze open dag hier hangen. 

Een hoekje met de quiltjes die we gemaakt hebben van de patroontjes van Ellie's quiltplace, en ook een hoekje met de prachtige voorbeelden uit het nieuwe boek van Marie Suarez.
Alles krijgt een plekje. En ook Ria is  keurig op tijd, en maakt samen met haar vriendin Anne een mooi hoekje van haar poppenhuizen en zorgt ervoor dat alles voor het aanschuif workshopje klaar staat.
Toos is er ook en installeert zich in de winkel om daar de hele dag iedereen van koffie, thee en wat lekkers te voorzien.

En voor je het weet is het tien uur en komen meteen al de eerste bezoekers.....en helaas ook snel daarna de regen en de kou die dit met zich mee brengt. Maar we staan droog en houden er de gezellige moed in.  Iedereen snuffelt lekker rond en komt kijken hoe ik het quilten op een quiltraam demonstreer en gebruik maak van de Needle Glider van Esther Miller. Een uitkomst deze porceleinen vingerhoed.

Boven in de winkel doen de gasten zich tegoed aan een keur van lapjes en boeken en hebbedingen.Ook worden er gezellige gesprekjes gevoerd aan de koffie tafel en nieuwe contacten gelegd.

Al met al de tijd vliegt om en voor je het weet is het 16.00 uur en is het allemaal al weer voorbij.

Maar ik heb genoten, het was ondanks de regen een fijne en gezellige dag.
Ik wil iedereen die een bezoekje heeft gebracht bedanken voor hun belangstelling.
En natuurlijk wil ik de Ria en Anne met de poppenhuizen en Toos voor de catering en Stien van de kassa bedanken. Meiden zonder jullie was het mij niet gelukt!!

Oh ja,  jullie zullen denken "Wat een lap tekst en helemaal geen foto's?" Nou die ben ik gus gewoon vergeten te maken, suf he!  

Maar er zijn wel dames die foto's hebben gemaakt, dus hier moet ik even achteraan.
Dus wordt nog vervolgd met wat foto's.

GROETJES WILLEKE






2 opmerkingen:

  1. Het zag er gezellig uit! Mooie voorbeeld quilts en leuk de poppenhuizen erbij. Een goed quiltjaar wens ik je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat viel me ook al op... waar zijn de foto's van al die gezelligheid???
    Natuurlijk wil ik daar ook een beetje van meegenieten.
    Maar wel fijn dat het zo'n geslaagde dag was, want daar doe je het voor toch?
    Jammer van het weer, maar gelukkig was daar de tent.
    Hopelijk komen er nog wat foto's binnen.

    BeantwoordenVerwijderen