donderdag 16 mei 2013

De top is klaar..............

helemaal klaar is hij dus, de top van de quilt met een boek "Les etoilles cafe chocolat" van Simple comfort by Kim Diehl.
Het was een hele klus, maar wel heel erg leuk om te doen als je van appliqueren houdt.
Morgen komen de dames van de Bee voor de laatste keer bij elkaar om aan deze mooie quilt te werken.
Dus ik wil hem voor morgen middag nog gedubbeld hebben, op de foto zie je hem al klaar liggen op mijn werktafel, dus ik morgen ochtend zo beginnen met door rijgen.


Ik vind het rijgen toch altijd nog het prettigste werken. Wel wat meer werk dan spelden of tacken.
En dan eens diep gaan nadenken hoe ik hem door ga quilten. Best nog wel lastig. In het boek is er doorgequilt met de machine, maar ik ga het met handquilten doen. Ben niet zo'n machine mens.
Morgen ook foto's maken van de resultaten van de andere meiden, die hiermee  bezig zijn.

Gisteren was er het groepje dames wat werkt aan een deel van Le quilt Mystere , beter bekend onder de naam Jules van Veronique Requena.
We maken van vier blokken een kleine quilt, daar leent deze prachtige quilt zich heel goed voor.
Dit waren van vier dames alvast de resultaten van hun eerste blok.
Ze werken allemaal met hun eigen restjes stof aangevuld met wat uit de winkel. Leuk he?


En ja je ziet het goed, in één blok zijn de sterren aan de buiten rand anders. Lisette heeft bepaalde stukjes van het blokje omgedraaid. Meteen een heel ander resultaat. Grappig toch!
Ben nu al nieuwsgierig naar hun volgende blok, heb al wat beginnetjes gezien gister middag.


Groetjes Willeke




4 opmerkingen:

  1. Het is een beeldje geworden die top Willeke!
    Echt een snoepie.... waarom heb ik al zoveel onderhanden, anders zou deze er ook nog bij kunnen, maar ik wil even stoppen met nieuwe quilts, behalve die boven al weken ligt te wachten...... toch eens een paar steekjes gaan wagen.
    Ben benieuwd wat de andere dames gemaakt hebben van dit patroon.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig geworden je quilt zeg en leuke resultaten van de blokken van cursisten..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt mooi geworden deze top. Ben benieuwd hoe je hem gaat quilten.
    Tot gauw,Stien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige top, met zulke prachtige kleuren,.....erg mooi!!!!!

    Betsie van der Wal!

    BeantwoordenVerwijderen