zondag 6 januari 2013

Top klaar Sampler quilt en Jelly Roll Race

Zo, he he, poeh poeh! De top van de Sampler quilt voor de basiscursus is klaar.

Ik heb hem gemaakt van een Jelly Roll "Double choclat".  Erg leuk om alleen maar blokken te maken die je uit een Jelly Roll kunt halen. Uiteindelijk maar een paar mallen voor het patroon nodig gehad.

Gisteren hadden we de eerste les van deze cursus. Het was een leuke, en gezellige les.
De cursisten hebben allemaal een andere Jelly Roll gekozen, leuk om straks te gaan zien hoe verschillend ze zullen zijn.

Nu ik het toch over de Jelly Rolls heb!
Ik heb in februari een leuke dag in de planning staan. Met de Jelly Roll in de hoofdrol.


EEN JELLY ROLL RACE !!!!!

Nu hoor ik jullie bijna denken, een Jelly Roll Race???? Wat in hemelsnaam is dit nu weer?
Welnu ik zal het jullie uitleggen.

We gaan deze dag een wedstrijdje houden, wie als eerste de top klaar heeft. En dit lukt je gegarandeerd binnen 5 uur. Hoe gaan we die top maken? Nou gewoon..... alle stroken met een schuine naad aan elkaar zetten tot een heeeeeele lange strook. Deze wordt weer dubbel aan elkaar gezet enz enz. Totdat je uiteindelijk een superleuke snelle quilt top in elkaar hebt zitten.
De details hou ik nog even voor mij, das leuker voor op de dag zelf.

En de winnaar !!! Die krijgt een leuke prijs!

Hou je nou niet zo van het wedstrijd element? Geen zorgen het is ook gewoon leuk om mee te doen in je eigen tempo. Het wordt in ieder geval een kei gezellige dag, en vanaf het startschot tot het laatste steekje wordt je in de watten gelegd met koffie thee en andere lekkere versnaperingen.

Wanneer:  zaterdag 23 februari
Startschot: 10.30 uur
Eindstreep: 15.30 uur
Overwinning vieren: 15.30 uur tot.....
Kosten deelname: € 15.00
Prijs Jelly Roll: € 49,95- voor deze dag als je deelneemt € 45,00.

Dus lijkt het je leuk om mee te strijden, geef je dan op via de mail:
info@fatquarters.nl.




1 opmerking:

  1. Hij is mooi geworden je quilt.
    Leuk als straks iedereen dezelfde quilt heeft gemaakt in andere kleuren.
    En die race...... nee geef mij maar lekker langzaam.....
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen